Andra skoldagen

Förlåt förlåt förlåt för dålig uppdatering, jag lovade ju mig själv att hålla det.. Men jag har faktiskt en bra anledning - jag har inte haft tid! Har varit helt uppspelt med tanke på skolan, kan knappt fatta det än alltså, jag går på Ljunkan och utbildar mig till frisör? Det är helt sjukt! Får väl berätta om gårdagen till att börja med. :)
   Jag var ju ledig, så först åkte jag ner till min gamla skolan och hälsade på och det var så trevligt! Näst intill alla lös upp och tyckte det var jättekul att jag kom och hälsade på, vilket var uppskattat. Det blev prat hit och prat dit, till slut hade jag tydligen lovat att komma till skolan och berätta om min dröm, hur min högsta dröm verkligen bröt ner mitt liv totalt men hur det även byggdes upp igen när beslutet kom att min dröm var besannad. Det är så underbart, tror det är väldigt få som faktiskt delar denna känsla med mig, och endast dom kan veta hur det känns. Det är helt obeskrivligt! Jag blev även inbjuden på lunch av rektorn och det tackade jag inte nej till. Minnena att komma ner i den där matsalen. Allt bus vi hittat på, och alla dagarna vi suttit och varit sura för matten. Det välde över mig, och det kändes faktiskt underbart! Efter skolan gick jag upp till stan och skulle på det där mötet, det gick bra och verkar verkligen vara något för mig! Det verkar jätteroligt och lärorikt. Dock måste jag skriva ett personligt brev så man matchar med brukaren (brukare kallas den man är kontaktperson åt.) Annars kan det gå väldigt fel, men det ska jag försöka pussla ihop i helgen och skicka iväg så jag kan få en brukare som snabbt som möjligt!
   Idag var det andra dagen i skolan, först fotograferades vi av Bisse, enskillt och i grupp, kanske inte världens roligaste. Men man får tänka på att det är deras chans att lära sig namnen på de nya eleverna fortare. :) Efter fotografering så blev det sammarbetsövningar med flyg och stylist ettorna. Nyttigt var det nog för alla, pratet satte igång och det kändes bra.  Vi åt även i den stoooooora matsalen idag för första gången, den är sjukt stor och man känner sig iaktagen vart man än är, men som Bisse sa, man vänjer sig. Får verkligen hoppas det! Sen fick vi våra skåp, och satan så svårt det var att få upp dom i början! Det är skåp med kodlås, som på ett kassaskåp. Man vrider och vrider men till slut är man inne i skåpet iallafall. Synd om de tjejerna vars kod inte funkade bara..  Efter det tänkte ju jag (tidsoptimist) att jag skulle hinna till min buss på åtta minuter, dock gick den när jag hade ca 150m kvar, liiite retligt. Så jag gick en sväng till stan där jag mötte Emma. Dom blev nollade och va utklädda på stan och skulle leta reda på massa grejer, folk som skulle sjunga, en kondom, ett akut p-piller, en munk, en barnvagn, tuggummi osv.. jag bidrog i alla fall med tuggummi, haha! Nackdelen med att åka buss själv är att folk sätter sig brevid än.. idag kom det en man i fyrtioårsåldern och satte sig brevid mig, okej tänkte jag, det är väl inte så farligt? Nejnej, farligt blev det väl aldrig, men andedräkten var värre än från en hund som inte borstat tänderna under hela livet, han snarkade och stönade och oj oj oj. Jag ville bara försvinna!  När jag kom hem la jag mig i solen en stund, och gud så underbart med bra väder! Synd att det kom lagom till skolstarten bara.. som vanligt.

Nu måste jag sova, imorgon är det tvåor och treorna som ska ta hand om oss, Bisse skvallrade och sa att dom ville fixa våra hår. Dock vet man ju inte om dom ska vara snälla och göra något fint, eller om dom ska göra en frisyr man kommer skämmas över? Det återstår att se! :) På kvällen är det även nollning, eller "picknink" som det stog på lappen, dom skulle iallafall stå för klädsel stog det.. får väl se vad som hittas på.

Sov jättegott, ska försöka uppdatera så snart jag kan, blir nog ingenting imorgon tyvärr.

Love,  Cornelia

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tagga ner lite, du blir inte frisör på 3 år på gymnasie :) du måste vidareutbilda dig haha.

2009-08-23 @ 11:48:24
Postat av: Cornelia - svar:

Vem du nu är, anonym=feg?

Du kan ju kolla upp saker innan du säger något, man gör ett gäsellbrev efter tre år, klarar man det är man diplomerad frisör.

2009-08-23 @ 12:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0