Första dagen med HV1FR

Godkväll.
Hoppas er dag varit lika bra som min!

Idag var alltså första dagen i skolan, mamma och pappa skulle kolla lite på kök och badrum så dom skjutsade in mig. Madde hängde även på, slippa pendla är väl alltid skön, haha säger jag som inte åkt buss till skolan en ända gång än? Vi får väl se hur det slutar! ;) Väl vid skolan gick vi in till matsalen där det skulle vara upprop, usch så nervöst och pirrigt det var! Efter uppropet va det i alla fall dags för min klass, HV1FR, att gå till salongen. Där blev vi fotograferade med en lapp med våra namn på, en kort och snabb presentation gjordes av alla och det bästa sparar man ju alltid till sist, eller hur?  Vi fick våra verktyg! En hel väska med kammar, borstar, saxar, böcker, clips m.m. Imorgon kommer förmodligen bild! Och eftersom att vi hann med att få väskorna idag, så är vi lediga imorgon! Både positivt och negativt faktiskt.. vill bara börja sätta igång och lära mig! Även att få ha matte, svenska, engelska osv kommer vara kul första veckorna! Men ändå är det skönt att få en dag hemma och kolla igenom alla verktyg vi fick idag. Nu ska ni inte tro att vi FICK dom av skolan, eftersom att jag skriver så dumt. Vi får betala ett rabaterat pris på 2400kr för hela paketet, vilket kap!
   Imorgon ska jag faktiskt titta in på min gamla skola och hälsa på Berit framförallt, gud så mycket jag saknar människan! Efter skolan ska jag på, ja vad ska man kalla det, anställningsmöte som kontaktperson? Vi ska prata igenom lite vad som krävs av mig och vad som kommer behövas osv, sånt som är bra att veta. Sen skulle jag tänka igenom om det va något för mig. För tillfället hade dom ingen i behov av hjälp, men jag väntar gärna. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge som det sägs! :)

Måste bara skriva om en riktigt gullig sak.
Jag sa till min farmor att läsa min blogg om hon ville veta vad som hände i skolan och hur allting går. Sagt och gjort så gjorde hon det, så gulligt! :) Efter så ringde hon upp mig och gav mig beröm, det lät verkligen som om hon va stolt och jag blev så himla glad! Hon matade på med massa fina ord och sa att hon såg fram emot nästa hårtips. Så farmor, bara för dig så ska jag försöka fixa ihop något bra imorgon!

Love from Cornelia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0