Hårtips!

Godkväll!
När jag kom till Malin idag bjöds jag på mat, riktigt gott! En baconsås kan man nog säga med pasta till, tack för det! :)
Nu är jag iallafall hemma och har ätit kebabpizza för första gången i mitt liv, en egen då alltså. Dock blev jag mätt efter halva pizzan så det ligger en halv och väntar på mig imorgon, mumsigt!  Jag känner mig jättedålig på att använda kameran verkligen. Ni som är jättesugna på att se mina borstar, kammar saxar och övriga verktyg får vänta tills imorgon. Tänkte även ta med mig kameran till skolan och ta lite bilder när vi har hårpass så ni får se lite bilder på salongen och klasskamrater, alltid kul tycker jag! :D Imorgon ska vi börja med schamponering och sånt kul, Bisse sa att vi förmodligen får göra på varandra, vi skulle även tvätta dockornas hår så det är fräsht tills vi ska använda dom :)

Tänkte slänga upp lite småtips hur du får luggen att hålla hela dagen :)

# Börja med att styla luggen redan i duschen! Välj rätt schampo och balsam för din hårtyp, då kommer hårstråna lättare lägga sig så du vill ha dom. Kamma igenom håret och arbeta in en stylingprodukt som ger stadga till håret.

# Har du inte redan en bra fönborste är det bra att köpa! För platt hår fungerar en plattborste bra, för volym ger en rund borste bättre resultat.

# Om du vill ha en svepande lugg ska du kamma luggen åt det hållet du vill att den ska ligga medans den fortfarande är blöt. Föna den sedan torr i rätt riktning.

# Börja alltid med underhåret när du fönar. Ta små partier i taget så får du håret snyggare och en mer hållbar frisyr!

# Avsluta med silikondroppar i luggen. Silikondropparna binder samman hårstråna. Till sist behövs det hårspray som ger stadga och hållbarhet!

Hoppas någon med lugg har nytta av råden iallafall. Vet själv hur träligt det är när man fixar luggen på morgonen, sen när man kommer till skolan så är den helt tråkig och man vill bara sätta upp den.

Nu är det sovdags, visserligen börjar jag inte fören tjugo över tio imorgon, men lika bra att gå upp vid fem - halv sex som jag kommer göra resten av veckan redan nu! :)
Sov gottttt!

Love from Cornelia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0