Morgonpigg!

Igår tvingade jag mig själv att somna runt tio, det är riktigt jobbigt att behöva sova när man inte är trött. Men för att orka med måste jag få sömn.. Idag vaknade jag iallfall av larmsignalen sattes igång vid fem och jag är stolt över mig själv att jag gick upp då med! I vanliga fall brukar jag snooza gång på gång tills jag inser att det bara är en kvart kvar tills bussen går (det tar sju minuter att gå) och då blir det stressigt. Att stressa på morgonen vet vi nog alla att det verkligen inte är någon hitt, usch och fy. Jag får iallafall riktigt ont i magen av att behöva stressa det första jag gör och har svårt för att gå ner i varv sen när allting är lugnt igen.
   Andra skoldagen avklarad, hu. Vårt schema inför denna termin ser inte lovande ut. Ännu längre dagar och ingen sovmorgon alls, hur ska kroppen orka? Ska slänga upp en bild på schemat någon dag så ni kan få se att frisör verkligen inte är en slapp linje utan helt tvärt om, plugg plugg plugg. På fredag är det prov om hår och hudförändringar och på måndag är det permanentprov, fy fy.

Jag tycker att det är jättekul att ni kommenterar och speciellt när ni fråga mig saker som har med håret att göra :) En tjej frågade om bra inpackningar och jag tänkte skriva lite tips till er alla, dock inte idag för det har jag ingen ork till, haha! Positiva tjejen här känner jag;D

Jag hoppas iallfall att ni haft en superduperbra start på denna veckan!

Jag saknar sommaren något grymt mycket, vilket dom flesta förmodligen gör. Tänk om det skulle vara så enkelt som en omröstning så skulle vi få den årstid som fick flest röster, då kanman ha vinter för en vecka med snö och mys och sen återgå till sommaren igen, Jättebra idé tycker jag! :D
pariseviken



corneliablomma


Kommentarer
Postat av: Emma

ååh jag saknar också sommaren, men allra mest våren med alla blommor o mys! :D

2010-01-13 @ 18:19:49
URL: http://alifestory.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0