Ansikte steg för steg

Jag använde mig av en mask från Nivea som heter Active Purfying Mask.
Jag köpte den på Gekås och betalade 11 kronor, i vanlig affär har jag för mig att den ligger runt 20 kronor (då får man två stycken). Innan jag applicerade masken skrubbade jag ansiktet med en ansiktsskrubb och läpparna med läppskrubb, se bild nedan.
Masken ska appliceras generöst, speciellt på problemområden, den ska sedan värka 2-3 minuter och sedan sköljas bort.
På förpackningen står det:
Berikad med lavamineraler som rengör på djupet. Tar effektivt bort överflödigt fett och reducerar blanka partier. Formulan med Bisabolol och vitamin E hjälper dig att bibehållahudens naturliga återfuktningsförmåga.

(Klicka för större format)
sk


Detta använde jag mig av till masken.
Två tvättsvampar - en till att rengöra ansiktet med innan och en att ta bort masken med.
Pensel - att applicera masken med.

(Klicka för större format)
ff

Istället för 2-3 minuter lät jag den sitta ca 15 minuter innan jag tvättade bort den.

(Klicka för större format)
fffffffffffffff

Läppskrubb från Lusch ca. 69:-
Ansiktsskrubb - oriflame

qf

Efter jag sköljt av ansiktsmasken tvättade jag ansiktet med ansiktsvatten för att få bort eventuella rester och för att neutralisera pHbalansen i ansiktet. Efter det smörjde jag in ansiktet med nattkräm och nu är jag hur len som helst :)

(Klicka för större format)
fff

Och när jag va färdig med det så noppade jag ögonbrynen, dock formade jag inte eftersom jag "odlar" så jag ska kunna göra den formen jag vill ha sen! ;D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0