Crazy dag

Jag har ju glömt skriva ner dagens konstiga bussupplevelser!

Imorse försov jag mig, så vi fick ta en senare buss till skolan. hållplatsen innan resecentrum vaknar jag och Alex av ett högt ljud och bussen stängdes av. Han startade bussen och den stängdes av, till slut funka den i alla fall och vi började rulla. Precis då kommer en bil farandes, tvärnitar framför bussen och går ur bilen, ställer sig vid chaufförens fönster och skriker på honom och höjer fingret, haha. Vi kom i alla fall fram till skolan till slut.

Senare när vi skulle åka hem skulle vi tagit 11an till resecentrum från skolan, men där kom en 148a och vi gick på, eftersom det stod Anders Ljungstedts gymnasium på så tänkte vi att det va en av skolans direktbussar. Väl på rese gick ingen av bussen? Jag tror jag frågade Alex varför ingen gick av och ops - den ska vidare! Fort som fasen ställde vi oss upp och försökte ta oss fram till dörrarna. Vad händer då? Jo bussjäveln åker! Där stod jag och Alex på en proppfull buss och inte visste vart vi skulle. Vi började asgarva i ren panik antar jag eftersom vår buss till Motala snart skulle gå. En tjej sa till oss att bussen åkte till ett gymnasium och sen länsstyrelsen.
  Busschauffören hade inte heller så mycket koll, när de flesta hade gått av bussen vid skolan så vände han sig bakåt och sa " vart ska ni?! " helt frågande och förvånad. Folkunga sa dom och han sa att han inte visste hur man körde dit så en tjej fick visa. Helt plötligt kände jag igen mig och säger till Alex "vi ska av här!! " och hon slänger sig på plingen och skriker stanna till busschauffören. Väl där började vi springa till busshållplatsen, sen kollade klockan och såg att den inte hade lämnat rese än.

Vilken dag alltså!
Men en sak är garanterad - sätena i bussen idag var underbara.
Man bokstavligen låg ner! :)

Har precis avrundat dagen med dagens paradise hotelavsnitt och nu ska jag nanna :) 10 timmars sömn, jag klagar inte!

dobranoc♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0