Viktresan!

Det jag tycker är tråkigt med att blogga från datorn är att jag aldrig lägger in bilder här, så oftast blir det inlägg utan bild..
 
Idag är det måndag igen! Idag ska jag börja väga allt jag stoppar i munnen. Men inte gå in för hårt på att följa kaloriplanen till punkt och pricka. Äter jag 100 kalorier för mycket så är det strunt samma :) Är jag för hård så kommer jag tröttna direkt istället. Det får ta lite tid helt enkelt.
 
Jag tänkte skriva lite om hur jag ska gå till väga, hur min plan är och mitt första mål.
 
  • Hur?
    Jag har det så bra att min syster är väldigt duktig på det här med kalorier. Så hon har räknat ut hur mycket kalorier jag ska äta på en dag. Jag har valt att lägga mig ca 500 kalorier under min egentliga summa. Så jag satsar på att äta runt 1500 kalorier på en dag. Jag ger det här sättet ett ärligt försök nu, för det är ju i princip det här alla dieter går ut på. Kalorier. Skulle det inte fungera så är jag sugen på att testa på lchf, men jag hoppas att jag ska klara det med det här :)
  • Min plan!
    Jag räknade ut via en app att det skulle ta mig ca 23 veckor att gå ner till min första målvikt. Den appen räknade på att jag skulle äta mer kalorier än vad jag kommer göra till en början, så jag hoppas att det kan gå ännu fortare. Mitt "problem" är att jag måste se snabba resultat i början, annars tröttnar jag. Men magsäcken har börjat minska så det kommer fungera utmärkt!
  • Mitt första mål!
    Mitt första mål har jag 3,4 kilo kvar till. Sen kommer jag ha var femte kilo som mål. Så vid varje 5 kilo jag går ner så får jag unna mig något. Kanske en ansiktsbehandling? Vad det blir kommer jag på under tiden :) Jag har ett ungefärligt tal jag skulle vilja gå ner till, men jag kanske är nöjd 10 kilo innan det? Då kommer jag självklart stanna där. Mitt mål är inte heller att bli smal! Mycket viktigt. Mitt mål är att trivas i min egen kropp, bli hälsosammare, friskare, sundare, piggare och framförallt få ett aktivare liv med regelbunden träning!

 

Där är min plan! Jag har gett mig fan på det här nu, och jag vet att jag kommer tycka det är skitjobbigt vissa dagar. Men jag klarade en pulverdiet på fem veckor, då borde jag klara det här - jag får ju äta! Det jag tycker är viktigt, och nästan en plikt från min sida, är att delge mina vänner och bekanta denna information. Det gör det lättare för mig att få hjälp istället för att bli frestad. Så jag hoppas det här kommer hjälpa mig om att bli påmind när det är kämpigt :)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0