Äkta vänskap?

Jag kommer förmodligen skriva ner mycket funderingar i bloggen ett tag framöver, för att skriva av mig och få det ur mig istället för att diskutera med mig själv.

Det här med äkta vänner, det är väl ett ämne som alltid kommer finnas? I guess so.

När är en vän äkta?
Jag tycker att i en relation (vilken relation som helst) är det viktigt att ge och ta. Jag, och säkert ni också, har hört "Du hör ju aldrig av dig". Right? Jag tycker att om man är intresserad av att tex hålla kvar kontakten med någon är det viktigt att båda hör av sig. Man kan slänga iväg ett sms och fråga hur det är, skriva något på fb eller vad som helst. Den lilla tiden det tar kan betyda så oerhört mycket för någon annan. Ni har väl själva varit med om när ni haft en dålig dag och sen har någon skrivit eller sagt något gulligt och man blir genast på bättre humör? Jag tycker det är viktigt!

För, den som inte visar sitt intresse - tappar mitt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0