Första riktiga skoldagen.

Hej alla glada, trötta, arga, ledsena! :)
Idag var som sagt första riktiga skoldagen, bara hår. We like it, eller hur girls?;D
Skoldagen började 10:25, jag var dock uppe redan vid sex och fixade, fortfarande lite nervös kanske? Väl på lektion fick vi häften om första biten och massa termer och sånt där vi måste kunna. Bisse va snäll och skrev ut på svenska eftersom att hela vår frisörbok är på engelska, och den är inte liten! Vi gick igenom lite och fick läxa, att lära oss omnm textur, struktur och siluett. Ser faktiskt fram emot läxan, har redan börjat lite smått. ( När jag var påväg hem ringde jag mamma och frågade om dom kunde möta mig med cykelnyckeln men dom var inte hemma, så klart. Jag gick hem, och hade ingen nyckel så jag fick sätta mig i solen lite, skönt det med. Sen blev jag så nyfiken och ville lära mig så jag satte mig redan då och läste på, duktigt för att vara mig må jag säga! )  Efter lunch fick vi våra dockhuvuden! Åh, det kändes hur kul som helst, som ett barn på julafton kan man nog jämnföra det med. Dock va håren lite äckliga på huvudena så vi fick schamponera vilket inte gjorde mig någonting! Så himla kul att komma igång, att börja använda händerna. Vi fönade även håret torrt och redde ut det, sedan var det bara in med dom i skåpet igen. Vi fick även en manlig docka med världens skägg, haha! Snart blir det börja klippa, hel form. Och jag behöver modeller!!!!!!!!  Hel form är en frisyr som är "rak", inte uppklippt utan jämn, håret från toppen av huvudet ska gå till samma punkt som resten av håret. Det är rätt svårt att förklara men allt hår ska mötas vid en punkt. Vill du vara modell? Kommentera då eller kontakta mig på telefon, bilddagboken eller facebook. :)

Här är en bild på mina verktyg, väskan och mig med saxhölstret på mig.
Väskan innehåller ; fyra olika kammar, sju olika borstar, en "borste" att ta bort lösa hårstrån med, saxhölster, sax, efilliersax, skärkniv + skärblad, sex st clips, modellbok och tre läroböcker, skulle även komma en till kam.

verktyg
(Klicka för större bild!)

Nu ska jag offra lite tid till spikmattan, behövs för både rygg och fötter känner jag! :)
Efter tänkta jag ge lite tid till "skönhet", tänkte göra en lösning för finnar/problemhy, köra lite skrubb mot poorer och sätta fötterna i fotbad, och sedan göra pedikyr. Denna kväll kommer bli underbar!
Kanske ska fixa ihop ett par bilder på "frisörjobb" jag gjort, har dock inte tagit bilder på alla, men några kan det nog bli :)

Enkelt och billigt för att motverka finnar;
3 dl vanligt kranvatten 
1½ dl havssalt.
Badda sedan på problemområden.
Har inte provat själv, men det sägs ska vara jättebra. En vän till mammas vän använde det i en och en halv vecka och hade inte en ända finne. Innan hade hon riktig problemhy.

Kommentarer
Postat av: vicke

ohh, yes, we like it! ;D <3

2009-08-24 @ 21:09:54
URL: http://svediin.blogg.se/
Postat av: Martina

OJ vad du har gått ner Cornelia!!! :O

2011-05-05 @ 22:01:21
URL: http://martinaschenstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0