Hårtips!

Jag lovade ett skönhetstips och här kommer det. Ett (eller fler) tips för hur du får ditt hår att hålla sig fräsht längre tid.
I regel ska man ju tvätta håret var tredje dag, men vem följer det? Hur många är det inte som duschar varje dag och utsätter håret för dagligt slitage? Och jo, det är sant, allting sliter på håret, även när vi borstar det. Testa, testa, testa och se om det här är något tips för just dig!

# Gör det till en vana att alltid sätta upp håret i en hög hästsvans när du ska sova. ( Knut sliter otroligt på håret. )
Vad händer? Jo, det sparar på håret. Istället för att hela håret ska slitas när vi ligger och vrider oss i sängen är det underhåret som får ta mest stryk. Dessutom har håret även fått en otrolig volym på morgonen.

# Tvätta inte håret för ofta.
Varför? För att man då tvättar bort hårets natuliga fett som skyddar hårstråna från slitage. Som sagt är det var tredje dag som är tumregeln för hårtvätt.
Om man har en dålig hårdag? Sätt upp håret på ett eller annat sätt och använd torrshampo! 
( Torrshampo är någonting jag verkligen rekomenderar. Det funkar, är praktiskt och inte allt för dyrt. Jag kör med Lee Stafford's torrshampo. Kostar 80 kr på Kicks. Hur använder man torrshampo? Man sprayar på den yta man tycker ser/känns fettig sedan gnuggar man. Och det är bara att gnugga gnugga o gnugga.  Torrshampot suger upp fettet från hårstråna och tar där med "bort" det feta. Ett plus är att man får fantastisk volym av gnugget, löskamma bara lite på de översta hårstråna så har du en riktigt nice frisyr för dagen. Dock kan man inte använda torrshampo för många gånger mellan tvättarna. Mitt tips; PROVA! Det har funnits små flaskor för 25kr, vet inte om dom finns kvar. )

# Fett och platt hår utan torrshampo i närheten?  Ta lite kalkpulver och lägg i hårbotten, massera försiktigt in det. Det har samma effekt som torrshampo, suger upp fett och kommer förmodligen också attbidra med lite volym.

# Efter en lång dag kan håret lätt bli trist och tråkigt. Ta några droppar vatten på fingertopparna och massera lätt din hårbotten.
Varför? Vattnet återaktiverar stylingprodukterna du använde på morgonen, speciellt om du har haft moussei håret.

# Istället för att tvätta håret varje dag kan du prova med att bara blöta det i duschen när du duschar. Tillsätt sedan någon form av leave in-balsam eller silkesdroppar och sätt upp håret i en knut. Låt håret självtorka eller föna det på svag värme tills håret känns torrt. Släpp där efter ut knuten och du har fixat en otroligt fint svall!

#  Spara en tvättdag?
Lär dig att variera frisyren- flätor (inbakad, utbakad, fiskben osv.), olika hästsvansar eller en snygg uppsättning. Hårets fett går "trolla bort" genom en ny frisyr, Dessutom får man ju en helt ny look på köpet, bra va?

Det blev ett par hårtips.
Lämna gärna en kommentar om det funkar/inte funkar och om det är värt att sitta och skriva ner tips till er. :)

Nu ska jag krypa ner i soffan och kolla på någon 3D-film som mamma köpte i Ullared. Sitter här och har feber, så typiskt nu när skolan snart börjar! Jag som längtar så jag snart går sönder. Imorgon ska jag ta mig tid till att skriva ner hur stor dröm det är för mig och hur jag kommit dit jag är med både fram och motgångar. Kika gärna in då :)
Ha en riktigt bra kväll!

Psst, inom snar framtid kommer ny design att uppdateras.

Love


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra tipps jag ska testa, fortsätt med bloggen, jag kommer va din trogne läsare :)

2009-08-15 @ 22:39:03
URL: http://kingdom.devote.se
Postat av: Becca

Bra blogg hörru!

Fortsätt så! :)

2009-08-15 @ 23:18:48
URL: http://rebeccahallstrom.devote.se
Postat av: Anonym

Åsa: Testa är det bästa för att komma fram till vad man själv tycker! :D Inte säkert detfunkar på just dig liksom, men tack! Det värmer att höra och uppskattas verkligen!

2009-08-15 @ 23:30:14
Postat av: Cornelia svarar:

Åsa: Testa är det bästa för att komma fram till vad man själv tycker! :D Inte säkert detfunkar på just dig liksom, men tack! Det värmer att höra och uppskattas verkligen!



2009-08-15 @ 23:30:37
Postat av: Cornelia svarar:

Åsa: Testa är det bästa för att komma fram till vad man själv tycker! :D Inte säkert detfunkar på just dig liksom, men tack! Det värmer att höra och uppskattas verkligen!



2009-08-15 @ 23:30:42
Postat av: Cornelia svarar:

Becca: Tack Rebecca! Det värmer verkligen att höra!

2009-08-15 @ 23:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0