Irriterad!

Jag är sååå irriterad på att bloggappen inte funkar, så idag ska jag snickra ihop ett mail till blogg.se ch fråga varför! då slipper jag i alla fall gå runt ovetande :)

Det är full fart här, och inte så mycket id över för att sitta vid datorn.. Vi har snart kommit iordning med allt, det är bara lite smågrejer kvar som måste fixas. Så det står på listan idag!

Fick en glad överraskning när jag gick ut med Plexus förut, mina garderobsdörrar är tillbaka! Omlackade från mesgrön/beige/gula till vita. Vi har även fått en burk med färg för att måla om hela garderoben, eller walk in closet som jag kallar det ( låter lite lyxigare!) Så snart blir det at börja måla - två byråer och hela garderoben!

Imorse började jag tänka på jobb, att det är så himlans tråkigt att bara gå hemma hela dagarna, inte ha några rutiner och ha oregelbunden sömn. Samtidigt satt jag ute på uteplatsen, gosade med Plexus och åt gröt, ägg och drack både kaffe och juice, som jag själv hade valt. Det var DÅ jag fick mig en tankeställare!

- Jag kan välja vad jag vill äta till frukost.
- Jag hade två sorters dryck
- Jag har ett fint hem
- Jag har haft råd att köpa mig en hund
- Jag kan välja om jag vill sitta inne eller ute
- Jag kan dra ner persienerna om jag inte vill ha sol.
- Jag kan ta på mig mer kläder om jag fryser.

Då upptäckte jag hur bra man faktiskt har det! Hur många är det inte som behöver lämna sitt "hus" (ett vindskydd) för att ge sig ut i farlig miljö för att hämta lite vatten? När jag fick denna tanke började jag njuta av min frukost på ett annat sätt. Och från och med nu, ska jag behålla denna tanke! Och så fort jag börjar gnälla över småsaker ska jag försöka påminna mig själv - för fyfan vad bra jag har det om man ger saker perspektiv!

Avslutar det här inlägget med att önska alla en jättebra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0