En inblick, 1

Så, nu har jag lite tid över och ska försöka förklara vad jag jobbar med.

Jag är alltså transportör, på Sahlgrenska universitetssjukhus. Roligt om man tänker på vad jag är utbildad till va? Haha jag har fått måååånga förvånade miner när jag har berättat.

Arbetet är uppdelat i tre kan man nog säga

Maten- man tömmer alla tvättkast och kör in och ut mat till sjukhuset.

Tvätt&förråd- man kör ut rentvätt och förrådsprylar till avdelningar. Det kan vara allt från kanyler till kaffe och barnmat. Man kör också ut små matvagnar, som innehåller 'mellanmål'. Och så har man paket - paket som skickas med tex Dhl som ska ut till personer på avdelningar.. Inte det lättaste då man ofta får leta efter folk för att de ska skriva på.

Apotek- först sorterar och lastar vi lådor med innehåll från Apoteket, sen ska det köras ut och få underskrift. Efter det är det paketen (delas upp på 2 ggr/dag). Sen har man tillverkningen vilket är medicin som ska tas inom en viss tid för att den ska vara färsk. O till slut är den andra omgången av ut o inkörning av småvagnar.

Och såklart - vi kör allt med truck!

Detta är väl mitt arbete i stort, hoppas ni förstår :)

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-2/1316865/images/2012/pic_50b73dece087c35bcacc8f9c.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/1316865/images/2012/pic_50b73e00e087c35c4acd9b78.jpg" class="image">


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bilderna går inte att öppna. Gäller senaste inlägget.

2012-11-29 @ 16:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0