Trött

Efter två dagar som gått emot mig och lite sömn så är jag glad att få ta helg redan idag!

Tänkte dela med mig av en väldigt effektiv och bekväm matlagning.

Stek kötbullarna tills de fått en fin stekyta, kör sedan in de i ugnen. I stekgojset som blir över - häll på lite grädde, soya och krydda! Vips så har man en riktigt god sås. Istället för att stå och hålla på med en till kastrull, ta ut en påse med såspulver, vänta på att plattan ska bli varm för att sen börja göra såsen :)
Och mesans kötbullarna är i ugnen och potatisen kokar så hinner man göra massa annat + att det inte finns någon risk för att kötbullarna blir torra. Helt perfekt enligt mig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0