Spruta = sjuk?

Hej hopp!

Idag är det den mindre positiva och glada Cornelia som sitter och skriver.

Det började i måndags - vi tog sprutan.
Efter några timmar började jag få ont i armen - dock blev vi tvingade at rulla permanent ändå och i slutet av dagen va det ett permanentprov. Det gick ganska bra och jag fick ett solklart VG på 56 minuter! Tycker det är bra med tanke på att jag aldrig rullat permanent i skolan mer än kanske tio spolar och det är inte ett helt huvud.
Va väldigt arg i måndags och trött på allting. När jag kom hem - vid sextiden mådde jag skit. Armen värkte sönder, febern började komma och jag va yr och mådde illa. Och som pricket över I hade jag redan ont i halsen och va förkyld. Jag sov knappt nånting den natten - vaknade i omgångar, grät, somnade, vred och vände och grät. Efter en stund gick det inte längre och jag gick upp, kollade in hos mamma och såg att pappa inte va hemma så jag la mig brevid mamma och kände mig lite tryggare:) Igår blev allting dubbelt så mycket värre. Jag kunde knappt röra mig utan att gråta, den smärtan skulle jag inte ens önska min värsta fiende! Kroppen värkte och huvudet dunkade. På kvällen kom min räddning när mamma ringde sjukvårdsupplysningen och vi fick godkännande om att ta värktabletter! Gud så skönt jag har sovit inatt kan jag lova.
   Nu idag är jag trött, förkyld, yr och mår illa. Armen värker fortfarande förstås men den blir bättre :)

Har hört att den här sprutan inte ens ger 100% skydd mot svininfluensan och att man kan få den ändå, känns ju sådär jättekul! Ångrar faktiskt att jag tog den, fyfasen.  Mina stueidagar har gått åt till soffan och sängen, har kollat på fler filmer än jag nånsin gjort tror jag, haha!

Nu ska jag återgå till den obekväma soffan och hoppas på att få lite sömn och bli bättre. Vilket positivt inlägg det blev idag känner jag, men det blir ändring när jag blir frisk! :)

Hoppas nu är friska, annars får ni krya på er! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0