MAT

Nu ska jag försöka skriva ner hur jag äter och kommer fortsäta äta, får se hur det går!

Nu när jag har kört med pulvret från Cambridge har jag ätit ett mål mat per dag, kvällsmaten. Inte det bästa målet att välja att äta - men jag klarade inte av doften av mat när jag själv skulle dricka pulverdrink.

Jag har försökt hålla mig ifrån kolhydrater så mycket som möjligt som potatis, pasta och ris. Vissa dagar har det blivit sallad och något slags kött till!

Måndag: Isbergssallad, gurka och paprika med kyckling.
Tisdag: Pasta och köttfärssås - morötter
Onsdag: Blomkål och nötkött
Torsdag: Kycklingsallad
Fredag: Potatishalvor i ugn, kött & grönsallad
Lördag: Smörgåstårta - LITEN bit
Söndag: Kyckling, potatis i ugn med grönsallad + majs!

Det här är hur en vecka har kunnat se ut för mig, mycket sallad, lite kolhydrater och mycket kyckling som är magert.

Jag äter även på en liten tallrik, en assiette(?), och försöker äta hälften med grönsaker :)
Jag försöker också få i mig frukt. Vilket "lindrar" sötsuget för mig. Efter fem-sex veckor med inte ens 15 godisbitar så har sötbegäret även minskat en hel del!

Sen har jag en regel!
- För att inte bli hungrig mellan målen, och för att kunna äta mindre portioner krävs det vatten!
När jag åt pulver skulle minst 3 iter om dagen ner, och jag gick faktiskt aldrig hungrig! Sen är inte pulvet något jag rekommenderar om man inte har övervikt och vill ha en kickstart. För att bara äta pulvret och sen äta på som vanligt igen kommer aldrig funka, det säger sig självt, utan man måste sedan följa upp det med något och ändra sina matrutiner :)

Här ser ni en lite "lättare" måltid med sallad och kyckling.
Även första gången jag åt majs på fem veckor!



Gårdagens mat.
Det va lördag och då får man äta lite godare.
Detta är också en stor tallrik, ajjsingbajjsing! 
Men, halva är med grönsaker!

Kommentarer
Postat av: Madeleine Axelsson

Du är så himla duktig Cornelia! Jag är stolt över dig :)

2010-12-12 @ 18:20:50
URL: http://maddiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0