Längsta dagen i mitt liv!

Ujujuj, jag har precis avslutat den längsta dagen i mitt liv!
Upp 05:30 imorse, fixa och åka till skolan. Hade som sagt teori med en tjej från Wella.
Efter teori och lunch hade vi modeller, mamma kom in och tanken va att vi skulle avfärga, färga in och göra partier i nyanser av brunt. MEN istället hade hon ett annat förslag och jag tänkte fine, tell me. Sen kände jag mig riktigt skeptisk för hon sa att det kommer ljuga upp ½ max 1 steg. Och hon låg på en tvåa och vi ville ha henne till en femma - sexa. Hur ska då detta funka kände jag? Jag dubbelkollade, eller trippelkollade kan man säga, om vi verkligen inte skulle göra avfärgning istället. Nono. Vi färgade, la bottenfärg, sunlighter-färgen och magma på ett par partier. Resultatet skulle alltså bli:

Brunt, med nougatbruna partier. Istället blev det - svart med en urtvättad-röd-färgs färg på partierna.

Jag stod och fönade och plattade håret och va gråtfärdig. Så jävla beviken på att det inte blev som vi bestämde och att jag visste att mitt förslag skulle bli mycket bättre. Min lärare och färgteknikern såg att jag va riktigt missnöjd så vi körde på min teori sen, vilket blev supersnyggt! Ett stort tack till Annette som stannade kvar och hjälpte till också, det uppskattas mycket :)

Som jag skrev tidigare va jag riiiktigt arg, men efter jag fick en chans att göra om blev jag glad igen :)
Vi kom hem halv åtta från skolan! Mina klasskamrater gick hem mellan halv tre och halv fyra någon gång, men jag skulle fasen inte hem kände jag! Och det fick jag mycket credit för, och jag är så otroligt nöjd nu! :)

Långt inlägg utan bild, fy cornelia.

Ska fixa mig inför natten, C iiao <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0